onsdag, juli 30

I'm a man of my word

Christian Bale. En dräkt med fantastiska egenskaper men även med onödiga svagheter. Bruce Wayne får inte mycket utrymme i den andra filmen av Christopher Nolan, som nästan är en spegelvänd version av föregångaren Batman Begins - där det är Bruce Wayne snarare än Batman som står i rampljuset. Heath Ledger. Rinnande smink och stripigt hår. Jokern skrämmer livet ur mig och det har sällan skådats en liknande filmskurk vars mål enbart är kaos - snarare än hämnd, makt eller pengar.

Filmen, tillsammans med den tryckande värmen i biosalongen, gjorde att jag ibland fick svårt att andas, och min vilopuls låg på strax över 100. Frustrationen över den orättvisa hjältefördelningen gjorde mig upprörd, och jag ville ta mig till Gotham City för att basunera ut sanningen (och för att plåstra om stackars Bruce).

+++++

4 kommentarer:

Karin sa...

jag håller inte med! tyckte det var skönt att batman inte var någon hjälte; att han fick take the blame. och bruce klarar sig.

Mi sa...

som en snäll syndabock som tar all skit menar du? nä.. det är han väl inte värd. men klart att han klarar sig! (and he does it looking damn hot, too, hehe)

Karin sa...

inte vääärd, men det var det enda som var rätt just då. he can take it!

Mi sa...

ah, då håller jag med! :)