tisdag, juli 22

Flora Olbiensis

Tavlor från IKEA får mina kräkreflexer att gå igång, det finns inget så opersonligt och svensson-aktigt som vita orkidéer i motljus eller vita liljor i rosa luddigt skimmer. Det jag hänger upp på väggarna hemma ska ha en känsla, en bakgrund och helst en personlig connection.

Det behöver inte alltid vara ett egentaget foto; har man letat upp något i en liten antikaffär eller nätshop kan jag tycka att det är okej och fint, så länge det inte är den massproducerade hysterin som möbeljättar och andra företag manglar ut i parti och minut.

5 kommentarer:

Sincerely Johanna sa...

Håller med. Köpte själv just en tavla från en lokal konstnär i helgen, som han kunde ge historien bakom till. Hellre tomma väggar än Ikea konst.

Mi sa...

Åh phew, jag satt precis och tyckte att jag kanske tog i lite i överkant där med mitt tyckande ;)

Anonym sa...

Jag tror att det finns många, många som tycker som du gällande det här.

Mona sa...

Haha jag håller också med. Med ett undantag - jag har en ikeatavla på toaletten, jag tycker ikeatavlor hör hemma på toa... Men den drog åt sig förolämpade blickar av en gäst som visade sig ha exakt samma tavla i VARDAGSRUMMET. Så fel det kan bli!

Mi sa...

Haha, mona, hoppas inte att din vän blev allt för sur - men jag håller med dig, toan är den enda passande platsen ;)