tisdag, juli 29

Från en bubbla till en annan

Ännu en underbar göteborgskväll. Jag sitter på balkongen i nattlinne med datorn i knät och andas, djupt. Eftermiddagen i den svala bubblan övergick till en het och svettig kväll på stan, närmare bestämt i en liten biosalong. Det var varmt när vi gick in, och nästan tre timmar senare var den en sliten skara uttorkade biobesökare som släpade sig ur salongen. Man kan säga att det inte var någon luftkonditionerad bubbla där, snarare raka motsatsen.

35 grader utan syre? Inte lugnt. Hundra djupa andetag i friska luften efteråt, och ett glas vin på favorituteserveringen senare och jag kunde tänka. Och på något bisarrt sätt var det som att den ansträngda miljön gjorde filmen ännu mer intensiv, men mer om det senare. Nu ska jag andas.

3 kommentarer:

Karin sa...

shit, vad jobbigt! :O det var rätt svettigt att sitta på en soffa och glo film i en lägenhet mitt i stan också. men ettan var bra och jag känner mig väl förberedd!

kram feber-karin

Mi sa...

asjobbigt! men det var värt att härda ut.

BYO solfjäder + vattenflaska!

Karin sa...

dom hade fixat A/C:n för det var helt normalvarmt på bion - gött mos!