tisdag, april 7

Innan jag dör

Sköna Annahita har visat sin "göra innan jag dör"-lista, och jag tänkte se hur mycket jag kan bocka av på den:

(x) se en död
Hello Tsunami 2004, vet inte hur många jag såg.

(x) se en trafikolycka
Räknas det när jag körde in i dansken framför vid ett rödljus?

() se ett allvarligt brott begås
Unless gå mot röd gubbe eller sno en penna från jobbet går in under kategorin.

(x) åka taxi ensam
Eh ja?

() resa utomlands ensam
Näe.

(x) klippa mitt eget hår
Since helluggen blev en del av mig, japp.

() få böter
Hm, don't think so hon'!

(x) se en brand
Påskbrasor ftw! *nghehe*

(x) bli utsatt för väskryckning/ficktjyvning/skåptömning
På en hemmafest i gymnasiet tjuvades alla mina cd-skivor. Bastarder!

() få matförgiftning
Matförgiftning eller bakismage? Hard to tell sometimes.

() föda ett barn på naturlig väg
Vet inte om det är ett mål..

() bli kompis med en kändis eller att nån av mina kompisar blir kändis
Alla mina kompisar är kändizar! *ljuger*

() bo en lång period i ett annat land
Näe. Tyvärr.

(x) sova utomhus (festival räknas ej)
Jag tror att 80% av mina sommarlov tillbringades i tält. På tomten. Med sommarbästisen.

(x) tillbringa natten på sjukhus
Se punkt 1.

() bryta armen/benet
Nähä! Har aldrig brutit något, trots punkt 1.

5 kommentarer:

annahita sa...

oj, jag visste inte att du varit med om tsunamin. :( shit

Karin sa...

(x) se en död
självmordare framför tåget

(x) se en trafikolycka
se punkt 1

() se ett allvarligt brott begås
tja, vet inte om det kallas allvarligt: snortande av kokain på restaurangbordet bredvid

(x) åka taxi ensam
eh ja?

(x) resa utomlands ensam
yes, usa och spanien t ex

(x) klippa mitt eget hår
yes

(x) få böter
parkeringsböter har jag fått

(x) se en brand
påskbrasor! och majbrasor!

(x) bli utsatt för väskryckning/ficktjyvning/skåptömning
visakortstömning, räknas det?

(x) få matförgiftning
hej guatemala

() föda ett barn på naturlig väg
not yet. maybe never.

() bli kompis med en kändis eller att nån av mina kompisar blir kändis
noo.

(x) bo en lång period i ett annat land
är inne på andra långa perioden i land nummer två.

(x) sova utomhus (festival räknas ej)
tält på tomten ftw!

(x) tillbringa natten på sjukhus
false alarm blindtarm en gång.

() bryta armen/benet
aldrig!

Mi sa...

ana: nej hur skulle du kunna veta det :)

K: coolers! :D

Ellen sa...

(x) se en död

(x) se en trafikolycka
en??

(x) se ett allvarligt brott begås

(x) åka taxi ensam
eh ja?

(x) resa utomlands ensam
yes, flera gånger tom, ganska kul faktiskt

(x) klippa mitt eget hår
tyvärr

(x) få böter
samma som Karin

(x) se en brand
påskbrasor! och majbrasor! och byggnader!

() bli utsatt för väskryckning/ficktjyvning/skåptömning
peppar peppar

() få matförgiftning
som Maria säger, hard to tell

() föda ett barn på naturlig väg
no pain no game....eller?

(x) bli kompis med en kändis eller att nån av mina kompisar blir kändis

(x) bo en lång period i ett annat land

(x) sova utomhus (festival räknas ej)
både med och utan tält. hej madrass på balkongen.

(x) tillbringa natten på sjukhus
nätterna.

() bryta armen/benet
pain is temporary, glory is for ever.

Ellen sa...

dammit,

(X) bryta armen/benet


skulle alltså vara ett X där ja.