måndag, juni 9

Vänninorna och Kung Carl

I Malmö var jag tvungen att köpa några pocketböcker för att ha till brygg-solandet och bussresan hem. Det blev fyra på Bokia, och jag lyckades pricka av två av dom jag vill läsa för tillfället.

Vänninorna är en klassisk chick-lit som gick fort att läsa ut (tråkigt, eftersom jag vet hur mycket möda det ligger bakom den). Några timmar på bryggan och några mil på bussen, sen var det klart. Jag är inget stort fan utav genren, och har bara läst "klassikern" Djävulen bär Prada och några av Marian Keyes böcker. Kickis bok är bra skriven, och i vissa scener är igenkänningsfaktorn hög och jag skrattar högt. Drinkar på takterassen är en ritual som svetsar samman vänninorna, medan män och intriger är vad som särar dom. I slutändan är det ordning på torpet igen, så klart, och som läsare har du inga bestående minnen (förutom kanske scenen med smurfen).

+++++

Inga kommentarer: